Автор: MILLION
25 Вер. 2021

Red Bull – шлях легенди

Red Bull — перспективна компанія з Австрії — займається виробництвом енергетичних напоїв (один з найпопулярніших продуктів в лінійці – енергетик Red Bull). При цьому є популярним спонсорським брендом і організатором змагань в таких видах спорту, як велогонки, автогонки, мотогонки, кіберспорт і інші.

Історія марки починається в 1982 році. Під час ділової поїздки по країнах Східної Азії бізнесмен австрійського походження Дітріх Матешиц звернув увагу на популярний в Таїланді енергетичний напій, вироблений за рецептом японської фармацевтичної компанії. Незабаром після цього він набуває право на використання таїландської торговельної марки Krating Daeng або «червоний бик», а також домовляється з японською фірмою Taisho Pharmaceuticals про отримання дозволу на використання у виробництві майбутнього напою їх фірмової рецептури. До речі, компанія до теперішнього часу продовжує виробництво оригінального енергетичного напою в Таїланді без змін його початкового складу.

Слідуючи своїм планам, Матешиц домагається дозволу на виробництво і збут свого енергетика у себе на батьківщині, в Австрії, і в 1984 році засновує приватне підприємство Red Bull у невеликому австрійському містечку Фушль-ам-Зее. Заповзятливий австрієць не втрачає часу дарма і протягом 3 років займається поліпшенням складу майбутнього продукту і розвитком маркетингової стратегії його продажів. В результаті проведених змін було значно зменшено кількість вмісту в енергетичному напої цукру і підвищений ступінь його газованості. При цьому основні інгредієнти – кофеїн і таурин – змін не зазнали.

Як досвідчений маркетолог, Матешиц розумів важливість реклами для створення нового бренду. Тому він звернувся до одного зі своїх шкільних друзів з проханням створити дизайн банки для цього продукту. З усіх запропонованих товаришем варіантів йому найбільше сподобалися бики. Справа залишалася за малим – до вибраного логотипу необхідно було придумати відповідний слоган. Після довгих роздумів і безлічі спроб вдалося створити слоган, який опинився доленосним для новонародженої марки – «Red Bull окрилює».

У 1987 році після отримання оновленої рецептури енергетичний напій був представлений на ринку. Про безсумнівний успіх марки свідчить те, що на сьогодні енергетик Red Bull реалізується в 166 країнах на 5 континентах. Частка займаного цим брендом ринку в зазначених країнах серед аналогічних продуктів станом на 2003 рік становила близько 70%. Очевидно, що наведені показники говорять про даний продукт як про один з найуспішніших і жаданий на світовому ринку за останні десятиліття.

Спочатку основний вектор розвитку компанії був націлений на ключові ринки США і Західної Європи, однак, динамічне зростання числа продажів і популярності енергетичних напоїв у всьому світі вимагав коригування стратегії подальшого розширення. Було прийнято рішення вийти на ринки країн, що розвиваються близькосхідного регіону. Початок продажів енергетика Red Bull в країнах Близького Сходу випало на 2000 рік і додало торгову марку нового потужного імпульсу розвитку.

2001 рік виявився для компанії невдалим, оскільки у двох великих європейських країнах Данії та Франції була введена заборона на реалізацію продукції марки Red Bull. Причиною була відсутність проведених лабораторних досліджень на предмет впливу суміші таурину і кофеїну (що є основою напою) на здоров'я людини.

Зняти заборону вдалося лише у 2008 році. Для цього виробник був змушений внести ряд змін до складу свого продукту. Так, один з основних компонентів Red Bull – таурин – був замінений іншою амінокислотою – аргініном. Слід зазначити, що на подібний крок Дітріх Матешиц зважився вперше за час існування компанії. Проте у квітні 2008 року реалізація енергетика Red Bull у Франції відновилася.

За даними фахівців на 2005 рік вартість австрійського бренду Red Bull становила близько 7,96 млрд євро. З 2002 року компанія показує суттєве щорічне збільшення обороту. Так, у 2002 році він становив 626 млн євро, а на кінець 2006 року – близько 2,6 млрд євро. Для порівняння – у 2004 році кількість спожитих одиниць енергетика Red Bull становило 1,9 млрд (майже 60 штук в секунду), а у 2013 році їх кількість становила вже 5,387 млрд. За неповних 9 років кількість споживаного напою зросла майже в 3 рази.

На 2021 рік, Red Bull працює в більш ніж 170 країнах, продаючи 7,9 млрд банок на рік. Продажі компанії у 2020 році склали 6,307 млрд євро. На територію України бренд Red Bull прийшов у 2005 році.

Рекомендуємо почитати

Ботаническая коллекции Dior весна-лето 2020

Мільярд доларів за українську компанію Grammarly

Книги на Million: рекомендують герої інтерв’ю журналу Million №4