Автор: MILLION
11 Лют. 2020

Технології роблять нас толерантнішими та чуйнішими людьми – дослідження Lenovo

Компанія Lenovo провела глобальне дослідження, яке виявило, що технології роблять людей більш чуйними, толерантними, відкритими та схильними до благодійності.

У рамках дослідження опитали понад 15 тис. людей зі США, Мексики, Бразилії, Китаю, Індії, Японії, Великобританії, Німеччини, Франції та Італії. Згідно з результатами дев’ятеро з десяти респондентів, тобто 89% опитаних, вважають, що технології покращили їхнє життя. Мова йде не тільки про спрощення рутинних завдань, таких як електронне листування або ж надсилання фото чи відео, але й про значний вплив на людські якості.

Технології розвивають чуйність, співчутливість, допитливість та схильність до благодійності

38% респондентів у всьому світі вважають, що смарт-пристрої та технології віртуальної реальності роблять людей більш відкритими та толерантними. Водночас понад третина опитаних (35%) переконані, що технології розвивають чуйність та співчутливість. Ймовірно, значний вплив на це має бурхливий розвиток соціальних мереж і платформ для обміну відео. Вони дають можливість зв’язуватися з людьми інших країн і культур та отримувати уявлення про їхнє життя через публікації в соціальних мережах, відео та інший контент. Технологічне “вікно” у світ життя інших людей, на думку 70% респондентів, робить їх більш допитливими.

Дослідження також виявило, що третина (32%) опитаних вважають, що технології роблять нас більш схильними до благодійності. Це результат поширення благодійних платформ, що дозволяють людям робити онлайн-пожертви та ділитися інформацією про свою доброчинність у соціальних мережах.

«Технології часто звинувачують у тому, що вони негативно впливають на людську емпатію – вроджену здатність більшості людей виявляти і розуміти емоції та переживання одне одного. Однак, використання технологічного прогресу для позитивних цілей може сприяти обміну досвідом, який розвиває співчуття і спонукає людей до дій», – коментує психолог Джоселін Брюер (Jocelyn Brewer).

На думку опитаних, технології можуть ще більше впливати на людські цінності в майбутньому. Дійсно, дві третини (66%) респондентів зазначають, що VR-технології мають потенціал розвивати співпереживання та чуйність, а також допомагати людям бути емоційно ближчими до інших, дозволяючи їм бачити світ своїми очима. Знання про досвід і погляди широкого кола різних людей можуть допомогти наростити психічне багатство та сприяти більш глибоким, значущим стосункам із іншими. Так технології можна використовувати для розширення соціальних зв'язків.

«Суспільство стає більш поляризованим, оскільки багато хто оточує себе людьми з однаковими поглядами та думками. Це може посилити концентрацію як правильних, так і неправильних точок зору та призвести до того, що люди житимуть у чомусь на зразок ехокамери. Ми вважаємо, що “розумні” технології можуть трансформувати людські світогляди. Вони дозволяють людям відчути себе на місці інших і бачити світ їхніми очима, що забезпечує краще розуміння світу та людського досвіду. Інтелектуальні технології об’єднують людей з різними минулим і досвідом або ж дозволяють буквально побачити світ очима іншого завдяки VR. Чим більш відкриті люди до різноманітності, яку пропонує світ, тим більш чуйними вони стають – це точно позитивні зміни», – коментує Діліп Бхатія (Dilip Bhatia), віцепрезидент із глобального маркетингу, досвіду користувачів і клієнтів Lenovo.

Один із учасників дослідження зауважив: «VR-технології дають можливість тим, хто вважає світ ідеальним, зрозуміти реальність інших людей. Це дозволяє їм усвідомити біль та страждання, які деякі люди переживають щодня».

Звичайно, у медалі дві сторони, тож деякі респонденти відчувають, що технології можуть й віддаляти людей. 60% опитаних погодилися з тим, що стають більш схильними до засудження інших через призму соціальних мереж. Швидкість інтернету має свої недоліки. Наприклад, 43% респондентів вважають, що технології роблять нас менш толерантними. Згубний вплив опитані також вбачали в тому, що інновації можуть робити людей більш ледачими та егоїстичними, з цим погодилися 59% та 49% респондентів відповідно.

Як глобальна технологічна компанія, Lenovo вважає, що технології можна використовувати для покращення не лише якості життя населення всієї планети, але й для розвитку людських якостей. Саме про останні переважно забувають у контексті науково-технічного прогресу. Важливо усвідомлювати позитивний внесок технологій, створених для використання широкою аудиторією, у розвиток емпатії та толерантності.

Національні особливості сприйняття впливу технологій

Дослідження проводили в усьому світі, що виявило цікаві національні особливості сприйняття технологій. Наприклад, у Бразилії, Індії та Китаї найбільше вірять у позитивний вплив на людські цінності. 90% респондентів у Китаї вважають, що технології VR здатні підвищити чуйність, цей показник знижується в Індії та Бразилії до 88% та 81% відповідно. У Японії, яку традиційно вважають технологічно розвиненою, лише половина (51%) респондентів вірять у позитивний вплив VR на чуйність, а в Німеччині цей показник найнижчий – 48%.

Деталі про результати дослідження та більше інсайтів про вплив технологій на людські якості можна знайти у збірці This is Life.

Рекомендуємо почитати

Історії сучасних LADY. Ірина Бабич, beauty-блогер: довге волосся - головний символ  жіночності та краси

Hôtel Plaza Athénée - совершенство просто происходит

Финансовое планирование или "Время=Деньги"