Автор: Тетяна Ніжинська
29 Сен. 2021

Рецепти успіху світових гігантів бізнесу

Досвід успішних компаній надихає! Але перш за все ми звертаємо увагу на прибутки компанії, на розмір капіталу чи її вартість. Словом, на гроші. Тоді як успіх часто залежить від здатності нестандартно та креативно мислити. Ось декілька надихаючих фактів, які переконливо доводять: головне – мати класну ідею, і тоді успіх гарантовано.

Фраза «економіка повинна бути економною» хоч і належить представнику соціалістичного табору Леоніду Брежнєву, проте її правдивість повною мірою довели капіталісти. Тож, в першій номінації нашої добірки успішних компаній – «економія в деталях» – є два переможці.

Компанія Disney подарувала мільйонам дітей яскраве дитинство, а її чистий прибуток сягає 14 мільярдів доларів на рік. Але найвідоміший диснеївський персонаж Міккі Маус має суттєву ваду – у нього всього чотири пальці на руці. І пояснюється цей недолік зовсім не недбальством, а економічною вигодою. П’ятий палець в одній серії мультфільму складався з 4,5 тисяч малюнків, тож, недомальовуючи його, можна істотно зменшити час на виробництво серії. До того ж, цю ваду глядачі практично не помічають, оскільки персонаж знаходиться в постійному русі.

Ще один яскравий приклад економії продемонструвала компанія American Airlines, щорічний прибуток якої сягає приблизно двох мільярдів доларів. На цей раз економили не на дітях, а на пасажирах бізнес-класу (таке теж буває). Віднявши всього одну оливку з салату, який подається на борту, компанія змогла зменшити витрати на 40 тисяч доларів.

Стюарт Брітт якось сказав: «Вести бізнес без реклами – все одно, що підморгувати дівчатам у повній темряві. В обох випадках, про свої дії знаєте тільки Ви». Тож, наша друга номінація – «реклама на мільйон».

На сьогодні написано безліч книг на тему, як вивести новий товар на ринок, а Микола Шустов на початку 19-го століття без жодних підказок вигадав неймовірно сміливий спосіб. Власник нової торгової марки «Шустовський коньяк» найняв декілька гарних молодих людей, причому зовнішність хлопців мала величезне значення, адже вони повинні були привертати увагу, виглядати солідно, молодо, і бути дорого вдягнутими (Шустов не пошкодував грошей на свою рекламну кампанію). Завдання у молодиків було специфічним –  вони повинні були заходити в найвідоміші ресторани і всюди гучно говорити: «Шустов, будь ласка!» Ясна річ, що цієї марки коньяку в ресторані не знаходилося, і молодики починали сваритися, привертаючи увагу солідних клієнтів. Через певний час вже всі хотіли нарешті спробувати цей легендарний коньяк.

Поєднати несумісне – ідея на мільярд. У 1888 році маловідому компанію Coca-Cola за 550 доларів купив Аса Ґріґґс Лендлер. На сьогодні її чистий прибуток сягає більше мільярда доларів на рік. Взагалі Coca-Cola вважається хрестоматійним прикладом ведення рекламних кампаній. Вона стала першим брендом, який виступив спонсором Олімпійських ігор, першим безалкогольним напоєм, який спробували у відкритому космосі. І все ж, для більшості з нас Coca-Cola асоціюється з фразою «Свято наближається». І це насправді неймовірна історія, адже у більшості випадків споживання газованих напоїв зменшується у зимовий період. Проаналізувавши ситуацію, фахівці компанії ще у 1931 році створили першу рекламу, де поєднали Санту і склянку Coca-Cola. Сьогодні пляшка напою, разом з шампанським, – обов’язковий атрибут новорічних свят, а святковий настрій для багатьох починається з новорічної реклами Coca-Cola.

Третя номінація пов’язана з журналами і газетами. Користуючись службовим становищем, ми хочемо і себе трішки прорекламувати, показавши, як ЗМІ впливають на бренди і компанії.

Напевно, найповчальніший приклад того, що суспільна думка може мати для людини вирішальне значення – це історія Альфреда Нобеля. Кар’єра винахідника і його статки почали стрімко підніматися вгору після того, як Нобель винайшов динаміт. Але в історію людства він увійшов як меценат. Чому? Через помилку. Річ у тім, що наші колеги журналісти якось припустилися фатальної помилки – переплутали братів Нобелів, надрукувавши некролог Альфреда, замість померлого Людвіга. На ранок Альфред Нобель відкрив газету і прочитав про себе критичні статті, які майоріли заголовками на перших шпальтах, на кшталт: «Помер торговець смертю». Ці матеріали настільки вразили їх героя, що Альфред заповів всі свої активи продати і створити фонд найвідомішої в світі наукової премії.

Ще одна історія дивовижного успіху теж пов’язана з журналом, але на цей раз з Life. У 1962 році на його обкладинці було фото Мерілін Монро, а сам випуск було присвячено нещодавно померлій зірці кіноекрану. Не варто й казати, що за всю історію існування журналу саме цей випуск став найбільш продаваним, але не тільки успіх видання має значення у цій історії. Річ у тім, що в ньому була ще й розміщена реклама компанії Rapala (яка займається виробництвом рибальських приманок). Після шаленого успіху цього номера журналу Rapala отримали два мільйони замовлень. На сьогодні чистий прибуток компанії на рік складає понад 11 мільйонів доларів.

Заплановані й випадкові, кумедні й трагічні – історії успіху бувають різні, але їх формула приблизно однакова: нестандартна ідея, помножена на плідну працю, завжди дає надприбуток. У цих шалених перегонах за статусом та грошима не варто втрачати себе. Найбільший результат приносить та робота, для якої ми створені.

В якості постскриптуму хочу розказати вам історію жінки, чиє ім’я загубилося десь на просторах Інтернету. Все своє життя вона займалася своєю справою – наводила порядок у домі, а у святкові дні отримувала подарунок від роботодавця у вигляді папірців. Ви запитаєте мене, у чому тут позитив? І я відповім: папірцями були акції компанії Disney, а сама жінка наприкінці життя стала мільярдером.

Журнал MILLION — завжди #вібраціїуспіху

Рекомендуем почитать

Макияж для зубов: необычные бьюти-тренды

Новый отель в Испании только для женщин

Практический бизнес-инструмент: экспоненциальный рост в бизнесе