Автор: Екатерина Кардакова
19 Лис. 2021

Емоційний інтелект: як його застосувати у комунікації з аудиторією

·

Катерина Кардакова – тренер з публічних виступів, допомагає впевнено та природно себе презентувати, переконливо звучати, успішно вести будь-які переговори в офлайн та онлайн форматі. 27 років на професійній сцені, 13 років досвіду проведення тренінгів у провідних німецьких компаніях та бізнес-школах.

·
·

·

Багато досліджень у соціальній психології показують, що аудиторія розуміє та запам'ятовує інформацію на емоційному рівні. Тому мистецтво успішного публічного виступу – це цілий комплекс спеціальних знань, сформованих навичок та умінь ефективно застосовувати їх на практиці. Невід'ємною складовою харизматичного виступу є високий емоційний інтелект.

Поширенню та вивченню терміна сприяв Денiел Ґоулман – американський психолог, визнаний експерт у нейропсихології та її популяризації. У своїй книзі "Емоційний інтелект: чому він може мати більше значення, ніж IQ" він розглядає такі питання, як:

      •  сенс терміну та його відмінні особливості;

      •  методи вимірювання емоційного інтелекту;

      •  методи управління емоціями та багато іншого.

Докладно прочитати книгу слід тим, хто прагне навчитися стримувати емоційні пориви, точно визначати почуття інших, що ретельно приховуються, і вибудовувати гармонійні взаємини на роботі та в особистому житті.

·

Що таке емоційний інтелект та головні його характеристики

Емоційний інтелект – це здатність не тільки ідентифікувати власні емоції та настрій публіки, а й вміти керувати ними залежно від мети виступу. Навчившись розуміти себе, вдасться швидко та ефективно впливати на аудиторію. До основних характеристик емоційного інтелекту відносяться:

      •  самосвідомість – вміння чітко усвідомлювати, аналізувати та правильно інтерпретувати власні емоції;

      •  володіння собою – здатність виражати потрібні емоції та володіти ними, особливо актуально для критичних, стресових чи непередбачених ситуацій (володіти – не означає пригнічувати, важливо відчути свій стан і діяти відповідно до нього);

      •  соціальна свідомість чи емпатія – вміння розуміти почуття інших людей, діяти відповідно до їхніх очікувань та потреб на даний момент часу;

      •  уміння спілкуватися – здатність вибудовувати міцні, плідні, довгострокові контакти з оточуючими в будь-яких умовах;

Люди з високим рівнем емоційного інтелекту мають такі особистісні риси, як самодисципліна, відповідальність, уміння успішно адаптуватися до будь-яких умов за короткий проміжок часу.

·

Як застосовувати емоційний інтелект під час публічних виступів

Будь-який публічний виступ вимагає безпосередньої взаємодії з аудиторією. Без встановленого контакту досягти поставленого завдання ніколи не вдасться. Публіка закономірно відображає подачу промовця, тому вся відповідальність за результат покладається безпосередньо на нього. Кожен спікер повинен вміти налаштовуватися на певні емоції сам і занурювати у той самий стан інших людей. Рівень емоційного інтелекту визначає цю здатність та допомагає:

      •   точно виражати власний емоційний стан;

      •  занурювати аудиторію саме в той емоційний стан, який відповідає меті виступу;

      •  тримати увагу слухачів та глядачів;

      •  швидко встановлювати тісний контакт з аудиторією.

Високий рівень емоційного інтелекту допомагає спікеру бути результативним, гнучким. Навчений оратор здатний легко імпровізувати, виступати яскраво, переконувати та викликати захоплення.

·

Емоційний інтелект у бізнесі

Будь-який бізнес, незалежно від специфіки чи масштабів, передбачає постійну взаємодію з людьми – потенційними партнерами, колегами, співробітниками, клієнтами, постачальниками тощо. Головний секрет успіху довгострокового процвітання – продуктивна комунікація.

Власники бізнесу постійно живуть у русі, прагнуть грандіозних звершень та розвитку. У цьому ритмі особливо важко справлятися не тільки зі своїми емоціями, а й бути чуйним настрою оточуючих. Розвинений емоційний інтелект – необхідна якість для керівних посад.

Високий рівень EQ допомагає лідеру зрозуміти, яким його бачать інші, розпізнати приховані мотиви підлеглих, а за необхідності – керувати ситуацією та усувати конфлікти, мотивувати співробітників на сумлінну, продуктивну роботу. Такі люди здатні поставити себе на місце опонента та розглянути проблему з іншого боку, після чого – вибрати оптимальну стратегію реагування та впливати на емоції співрозмовника відповідно до поставленої мети.

До того ж найважливішою частиною будь-якого бізнесу є маркетинг, який передбачає організацію просування, популяризації та продажу товарів чи послуг. Інструментом успішного та грамотного маркетингу, у свою чергу, виступає особистий бренд. Це образ, який складається про підприємця у суспільстві, у процесі комунікації. Високий емоційний інтелект допомагає сформувати про себе та свій бізнес позитивну думку, зрозуміти потреби та очікування суспільства, відповідно до чого успішно застосовувати на практиці відповідні прийоми.

Емоційний інтелект корисний не тільки під час публічних виступів або ведення бізнесу. Ця корисна здатність може бути застосована до всіх сфер життя – від кар'єри до особистих взаємин із близькими людьми. Маючи вміння розуміти себе та інших, володіючи способами впливу на емоційний стан у стресових ситуаціях, будь-яка людина здатна вибудувати гармонійні відносини з родичами та друзями, уникнути безлічі конфліктів.

Під керівництвом досвідченого фахівця розвинути емоційний інтелект не важко. А витрачений час на опановування техніками на себе та інших швидко і сповна буде виправдано на практиці повсякденного життя.

·

Рекомендуємо почитати

Книги на Million: рекомендують герої інтерв’ю журналу Million №4

Спагетти из цукини от food-блогера Кристины Рябич

Яхта SeaExplorer: на Антарктику!