Автор: MILLION
23 Дек. 2019

15 хвилин для себе: як технології допомагають звільнити час для улюблених справ

Микола Антонюк,

керівник напрямку персональних комп'ютерів Lenovo в Україні

Я обожнюю проводити час за вечерею з родиною. Ми сідаємо всією сім’єю і розмовляємо про все: від дитячого шкільного дня до світових подій. Часто обговорюємо різні факти, статистику або навіть буденні дрібниці. Тим часом мої колеги з Європи розповідають, що користуються смарт-помічниками, які стали вже звичними гостями на таких родинних вечерях.

Аналізуючи останні прогнози світу технологій, з упевненістю можна сказати, що в майбутньому всі смарт-пристрої будуть зосереджені на задоволенні ключових потреб людини. Це підтверджують і дослідження нашої команди з досвіду користувачів. Група визначила, що заощадження часу, підвищення комфорту й забезпечення автентичності людських стосунків – це те, що люди найбільше цінують у технологіях. Але й інші теми, як-от зручність, благополуччя і здоровий спосіб життя, також є важливими. Крім того, ми зрозуміли, що від домашніх пристроїв люди очікують допомоги у вирішенні буденних питань. Та й загалом помічники мають орієнтуватися на задоволення широкого спектру людських потреб особливим, персоналізованим і проактивним шляхом.

Змінюючи звичний спосіб життя

За дуже короткий проміжок часу «розумні» пристрої радикально змінили як буденне життя, так і середовище нашого дому. Зрештою, основні пристрої, що представлені на ринку сьогодні, навіть не були на полицях кілька років тому. Хоча ми досі перебуваємо на ранніх етапах як запровадження інновацій, так і пристосування до них, смарт-пристрої вже допомагають спрощувати життя і роблять нас продуктивнішими.

Можна навести безліч прикладів, які підтверджують цінність «розумних» девайсів. А відповіді на запитання «Окей, гугл, яка погода?» або «Що робити на вихідних?» – це те, що хвилює нас постійно.

Ми вже давно перестали помічати, але «розумні» помічники постійно допомагають нам у буденних справах. Google з легкістю планує маршрут від дому до роботи, навіть нагадує про затори та обирає найкращий час для виходу з офісу, щоб у них не потрапити. Водночас «розумні» годинники здатні не просто розраховувати кількість витрачених калорій і пульс, а й визначати вірогідність настання серцевих захворювань, ґрунтуючись на отриманій інформації про пульс власника. Вже сьогодні «розумні» девайси аналізують за нас великі обсяги даних, а за допомогою мобільних застосунків можна приготувати каву, не встаючи з ліжка, увімкнути кондиціонер чи опалення по дорозі додому, запустити пральну машину чи мультиварку. Такі звичайні, на перший погляд, речі й справді звільняють цінний час для дійсно важливих речей.

Але ми в Lenovo знаємо, що користувачі хочуть більшого. І, перш ніж реалізувати справжній потенціал розумних пристроїв, потрібно вирішити низку проблем: зручність інтерфейсу, сумісність пристроїв, захист і безпека даних, доступність широкому колу споживачів. Наприклад, більшість сучасних девайсів «розумного дому» досі налаштовуються за допомогою смартфонів, планшетів та ПК і не є автономними.

Незважаючи на прогресивність смарт-пристроїв, вони все ще потребують удосконалення, щоб задовольнити основні людські потреби. Якщо тобі довелося подивитися фільм «Залізна людина», то легко можеш уявити, що, вочевидь, чекатиме нас у майбутньому: помічники зі штучним інтелектом і «розумні» девайси справді знатимуть нас, як J.A.R.V.I.S. знає Тоні Старка.

Користувачі мають великі сподівання щодо розумних пристроїв і місця, яке вони повинні займати в їхньому житті. Окрім економії часу, підвищення комфорту й комунікаційних можливостей, користувачі очікують, що пристрої допоможуть їм із більш важливими речами. Вони хочуть, щоб девайси допомагали їм досягати цілей, при цьому персоналізуючи підхід до кожного користувача. За таким принципом працюють пристрої на кшталт «Peloton» і «Fitbit».

Широкий вибір

Легко припустити, що багато потенційних користувачів техніки «розумного дому» заплутані й розгублені через широкий вибір. Якщо ти хочеш придбати смарт-колонку, а в інтернеті є з десяток доступних варіантів, на якому ти зупинишся? Як дізнатися, який із них найкраще відповідатиме твоїм потребам?

Незважаючи на те, що користувачам подобається перспектива простішого й зручнішого виконання повсякденних завдань, вони можуть бути спантеличені кількістю варіантів, складністю налаштування і використання розумних пристроїв. У компанії Lenovo ми зосереджуємося на розумних рішеннях для дому і пристроях, які легко встановлювати, обслуговувати й використовувати. Автоматичний ремонт і самовідновлення є головними функціями, які ми, як компанія, намагаємося надавати до наших пристроїв майбутнього.

Також існує проблема сумісності та взаємодії. Багато смарт-пристроїв не контактують одне з одним, і це викликає розчарування в користувачів. Сьогодні існують приклади різних екосистем, які не взаємодіють між собою, наприклад, «Amazon Alexa», «Google Assistant», «Apple» та інші.

Проте ми вже починаємо бачити деякі ініціативи. Для прикладу, Cortana від Microsoft розмовляє з Alexa від Amazon, деякі спікер-хаби використовують як Google Assistant, так і Alexa. Втім, у широкому сенсі це все ще залишається «больовою точкою» для багатьох клієнтів. Їм дискомфортно під час вибору екосистеми, коли вони намагаються зрозуміти, як різні пристрої працюють разом. Попри те, що хаби норовлять спростити цей процес, кінцевим користувачам досі важко зрозуміти, як самостійно налаштувати роботу різних девайсів.

Сьогодні ми зосереджені на вивченні досвіду користувачів і звертаємо особливу увагу на їхні відгуки щодо продуктів компанії. Аби зрозуміти, що розчаровує, а що, навпаки, захоплює користувачів, ми аналізуємо дані форумів, збираємо дискусійні групи й спілкуємося з експертами в індустрії розумних пристроїв. У категорії девайсів для «розумного дому» від Lenovo ми використовуємо ці знання для постійного вдосконалення користувацького досвіду.

Наша команда з дослідження досвіду користувачів фокусується на

• практиці користування технічно обладнаними будинками (з метою змістовного вдосконалення технологій для дому і надалі формування нового набору функцій та інтеграції пристроїв);

• рішеннях, які б допомагали людям організовувати, планувати та аналізувати домашні справи й дозвілля;

• нових способах вивчення важливої інформації про середовище будинку;

• можливостях впливу нових технологій на повсякденне життя (наприклад, помічник зі штучним інтелектом, що володіє більшими функціональними можливостями, 5G, доповнена й віртуальна реальність).

У майбутньому використання «розумних» пристроїв буде легшим, а самі девайси будуть краще інтегровані одне з одним. Пануватиме чесність і відкритість стосовно безпеки й конфіденційності.

Для мене майбутнє – це смарт-пристрої, які надають більш персоналізований і корисний набір функцій. «Розумні» девайси знатимуть нас краще і зможуть реагувати на потреби в режимі реального часу.

Загалом на шляху до «інтелектуальної трансформації» і «розумних» технологій, смарт-пристрої мають фокусуватися на найважливішому елементі – людині. Я цілком погоджуюся з твердженням, що турбота – це новий інтелект. «Розумні» девайси насамперед є рішеннями, а не просто продуктами. І, створюючи, продаючи й використовуючи їх, ми повинні пам’ятати про реальні проблеми, на вирішення яких вони спрямовані, і способи, якими вони можуть допомогти нам розвиватися.

Ми як компанія прагнемо впроваджувати інновації і створювати технології, які дозволять користувачам бути більш людяними й покращать взаємодію як з пристроями, так і одне з одним. Дійсно важливо те, що вже сьогодні ми розробляємо продукти, які заощаджують час, створюють комфорт, забезпечують автентичність людських стосунків і змінюють життя людей на краще.

Рекомендуем почитать

Идеальный десерт: запечённая груша от food-блогера Кристины Рябич

Lenovo представила в Украине суббренд ThinkBook

5 ключевых правил диджитал  бизнес этикета