Минулого року мій месенджер в LinkedIn підірвало повідомлення від рекрутера Apple Music з пропозицією спробувати себе в ролі редактора музичних альбомів і плейлистів. Тоді мої пошуки тільки починалася, і окрилена миттєвим успіхом, я вирушила виконувати випробувальне завдання в офіс компанії Apple Music в Лос-Анджелесі. І провалилася з таким тріском, що його, напевно, чув сам Тім Кук. Феєричний провал спричинив за собою відчуття нікчемності і повний параліч дії, так що я зовсім перестала шукати. Але підходив Новий рік, потрібно було будувати плани і ставити цілі. Тоді, усвідомивши, що мені потрібна професійна допомога, я влаштувалася з аркушем паперу під ялинкою і ретельно вивела: «1. Знайти кар'єрного коуча. 2. Отримати роботу мрії в сфері кіно / телебачення або видавництва». Уже 1-го січня я зустрілася з Кім Блек, кар'єрним коучем, яка навчила мене ось чому.
.
Спочатку Dream Team, потім - все інше
Завдання від коуча: Скласти список людей, які люблять мене за те, хто я є, а не за те, де я працюю.
.
Одним з перших питань, яке ми обговорили, на мій подив, стало питання про те, хто підтримає мене в боротьбі з тисячними арміями інших претендентів. Підтримка близьких особливо важлива для тих, хто в пошуку, тому що в сучасному світі хаотично мінливих трендів ринку праці, процес гонки за роботою мрії супроводжується сильним стресом. В мою команду увійшли Кім (бо хороший коуч - це джерело корисної інформації і хороший психолог), чоловік і близькі друзі.
.
Підсумок: я отримала колосальну підтримку. Подруги, які розбираються в графічному дизайні, придумали незвичайне оформлення мого резюме, активно підтверджували мої професійні навички на сайтах пошуку роботи, і, звичайно, підставляли плече в моменти невдач. А чоловік перевіряв звіт про результати в кінці дня (щодня я подавала мінімум на 3 роботи і відправляла йому скріншоти підтверджують імейлів). Він також постачав посилання на цікаві вакансії, корисні статті, літературу і важливі заходи.
.
.
Онлайн присутність і персональний бренд - це не просто модні слова
Завдання від коуча: Написати нову професійну біографію і особистий пітч, додати більше «зачіпок» візуальних елементів на сторінках соціальних мереж.
.
Як зазначив у своїй книжці «Покажи свою роботу» Остін Клеон: «Щоб вас знаходили, ви повинні бути видимі». Так що, коли всі стандартні процедури, на кшталт перевірки і редагування моїх резюме і супровідних листів були завершені, ми перейшли до вдосконалення мого онлайн присутності і особистого бренду. Головні принципи поведінки онлайн - не бути «королевою драми», не виставляти компрометуючі фото, не говорити про політику, релігію і так далі - були відомі мені давно, так що ми сфокусувалися на більш конкретні завдання. Кім аналізувала мої соцмережі (від Indeed до Інстаграм), і я багато працювали над тим, як правильно демонструвати мій професійний досвід через онлайн ресурси і привертати увагу рекрутерів і роботодавців. Ми додали креативний елемент в мою біографію, щоб підкреслити мої здібності письменника, розробляли стратегії по просуванню творчих проектів за допомогою соціальних мереж, а також полірували онлайн портфоліо, розташовуючи роботи в найбільш логічному і естетично привабливому порядку.
.
Підсумок: нагородою за наші старання стала пропозиція від невеликого національного американського видавництва опублікувати один з моїх оповідань у збірнику «Висхідні письменники Каліфорнії». Видавці знайшли мене через Інстаграм.
.
Нетворкінг - наше все
Завдання від коуча: Створити детальну карту нетворкінгу.
.
Де тільки я не була і з ким тільки не замовляла. Зустрічі випускників мого університету, ярмарки вакансій, чергування «якби ненароком» біля воріт студій Дісней. Я навіть їздила в ресторан поруч з офісами Apple з місією завести мінімум 2 корисних знайомства і запрошувала на каву співробітників Netflix.
Кім пояснила, що вести розумний нетворкінг - це значить не просто заводити знайомства, але також, кажучи її словами, «вирощувати й удобрювати». Я провела мозковий штурм і намалювала карту з колишніх босів, впливових знайомих, однокурсників і друзів, що працюють в моїй сфері, які могли мене при нагоді рекомендувати. Далі я записала все, що пам'ятаю про кожного (інтереси, старанність, імена вихованців та других половин), щоб завжди знати, про що з ними говорити і мати можливість показати, що наші відносини для мене важливі.
.
Підсумок: в результаті детального планування та частих виходів із зони комфорту, я познайомилася зі співробітниками Гільдії сценаристів США і завела тісне знайомство з віце-президентом відділу маркетингу в Warner Brothers.
.
.
М'яз нестандартного мислення повинна прокачуватися регулярно
Завдання від коуча: Придумати 3 нових способи пошуку роботи.
.
Це завдання спочатку поставило мене в безвихідь і, щоб впоратися з ним, я звернулася за натхненням до улюблених креативними і заповзятливим геніями, таким як Остін Клеон, Гарі Вайнерчук і Енн Хендлі. Я вивчала їх сайти, читала книги і дивилася виступи на TED Talks, поки не склала наступний короткий список нетрадиційних ідей:
- йти в обхід відділу кадрів
- посилати резюме та супровідний лист поштою зі скромною листівкою (тут головне точно знати адресу відділу компанії і, бажано, ім'я менеджера по найму).
- використовувати відео-резюме
.
Підсумок: поки я випробувала тільки перший спосіб - пішла в обхід HR і написала лист безпосередньо креативному директору Disney з питанням про одну з вакансій, на яку я подала. Відповідь була не зовсім задовільним, але прийшов швидко. А головний урок, який я винесла з цього завдання, - ніколи не потрібно боятися бути сміливою, дивною і наполегливою.
.
Тримати удар
Завдання від коуча: Після кожного невдалого співбесіди або відмови - шукати доказ своєї унікальності і затребуваності.
.
Нарощування «товстої шкіри» давалося мені нелегко. Спочатку кожен електронний лист зі словами «Спасибі, що подали заявку, але ви нам не підходите» викликало шквал негативу і самобичування. Коли я поділилася своїми переживаннями з Кім, вона порадила переглядати портфоліо, перечитувати рекомендаційні листи від колишніх роботодавців і листи подяки від людей, про яких я пишу, діставати і ставити на чільне місце нагороди, коли щось йде не так. І це працює! У всіх є великі і маленькі перемоги. Коли щось не виходить, потрібно просто згадати про те, що вже вдалося.
.
Підсумок: в моєму особистому чек-листі 93 відмови в запрошенні на інтерв'ю, 10 невдалих співбесід і міцний імунітет на відмови.
.